FAQ

 

Find alle ofte stillede spørgsmål i oversigten:

 
 

Ofte stillede spørgsmål til kundeservice


Har Kitedanmark en fysisk butik? 
Ja, vi har en butik på Uplandsgade 70, 2300 Amager. Her kan du få professional vejledning og handle med DK-kort og Visakort. Vi har direkte import af mange brands, derfor er der besparelser - og dem giver vi videre til dig. Butikkens åbningstider er 10-18 mandag-fredag samt 10-16 om lørdagen. 

Hvilken type garanti har jeg hos KiteDanmark.dk?
Hvis varen eller dele af den er mangelfuld eller fejlbehæftet (fabrikations- og materialefejl), har du to års reklamationsret fra den dag, du har modtaget varen. Du er velkommen til at kontakte KiteDanmark's kundeservice via kundeservice@kitedanmark.dk eller info@kitedanmark.dk, hvis du har yderligere spørgsmål omkring garanti.

Hvordan får jeg min vare til reparation?
Hvis du skal reklamere over en defekt vare, kan du gøre følgende:
- Udfyld denne reklamationsformular: http://www.kitedanmark.dk/shop/reklamation
- Send en mail til Reklamation@Kitedanmark.dk med oplysninger om ordrenummer, produktnavn, serienummer (serienummer kite og kiteboard), en udførlig fejlbeskrivelse på engelsk samt billedmateriale, som dokumenterer fejlen.
- Efter du har oprettet en reklamationssag, kontakter kundeservice dig med henblik på at få din vare sendt til service.

Kan jeg sende en vare tilbage, hvis jeg har fortrudt købet? 
Ja, du kan sende din vare retur i op til 365 dage efter modtagelsen. Varen skal være ubeskadiget, i original emballage og i samme stand, som du modtog den. Når du returnerer en vare, fordi du har fortrudt købet, har du 2 muligheder:
1. Du kan gratis levere din vare retur på vores lager Tjærebyvej 30, 4000 Roskilde (åbningstider finder du på forsiden af Kitedanmark.dk)
2. Du kan sende din vare til vores lager. Fragtomkostningerne skal du selv betale. Vigtigt du vedlægger din kvittering i pakken og informerer os om, at du har fortrudt købet på kundeservice@kitedanmark.dk

Når jeg har købt en vare, hvornår bliver beløbet så trukket på min bankkonto? 
Beløbet bliver først trukket fra din konto, når varen er afsendt.

Hvordan bliver min bestilling leveret?
KiteDanmark sender varer med GLS. Din bestilling bliver leveret inden for max. fire hverdage (såfremt den er på lager), men varerne bliver ofte sendt allerede samme dag, som du bestiller. Du kan også vælge afhentning samme dag på vores lager. 

 

Varesortiment


Hvordan finder jeg frem til en bestemt vare? 
Du kan søge efter varer på flere forskellige måder. Søg efter et bestemt mærke eller varekategori ved at indtaste et søgeord i søgefeltet oppe i venstre hjørne. Eller brug de direkte links til varekategorierne, der er placeret øverst på siden.

Hvordan kan jeg være sikker på, at den vare jeg ønsker at købe er på lager? 
Vi opdaterer konstant vores site. Skulle du være uheldig at bestille en udsolgt vare, bliver du kontaktet med et tilbud om en bedre vare til samme pris.

Hvorfor er Kitedanmark’s varer så billige? 
Kitedanmark er primært baseret på online-handel. Derudover bestræber vi os på at importere varerne direkte fra producenten. Det giver lavere omkostninger for Kitedanmark.dk, og derfor kan vi også tilbyde varer til en lavere pris.

Hvis jeg finder en vare til en billigere pris andetsteds – retter Kitedanmark så sin pris?
Ja, vi har prisgaranti og tilbyder derfor altid vores kunder den bedste pris uanset, hvilket tilbud du måtte finde.
 

Bestilling og betaling


Kan jeg bestille pr. mail eller fax?
Nej. Af sikkerhedsmæssige årsager accepterer vi ikke bestillinger på mail eller fax. Du kan ringe til kundeservice på +45 2762 2222, hvor du bliver guidet rundt i web-shoppen og kan få hjælp til at lægge varer i indkøbskurven, men du skal selv deltage aktivt i købsprocessen.

Får jeg en bekræftelse på min bestilling? 
Når du har godkendt din ordre, får du automatisk en bestillingsbekræftelse tilsendt på din mail. I bestillingsbekræftelsen står der, hvilke varer du har bestilt og betalt for. Gem eller udskriv din bestillingsbekræftelse, da den samtidig gælder som garantibevis.

Hvordan følger jeg min ordrestatus? 
Når din ordre er afsendt, modtager du en mail med Track & Trace-oplysninger fra GLS, så du kan følge pakken.

Hvilke leveringsmuligheder har jeg? 
Kitedanmark.dk sender varer med GLS. Og du kan hente din vare på vores lager, samme dag som bestilling er gennemføt (forudsat varen/varerne er på lager).

Hvad sker der, hvis forsendelsen bortkommer under leveringen? 
KiteDanmark efterlyser forsendelsen i samarbejde med GLS. Denne efterlysning tager 3-7 hverdage, og hvis pakken ikke dukker op til den tid, vil din bestilling blive ekspederet på ny.
 

Returnering og fortrydelsesret


Det første du skal gøre, når du skal sende en vare retur, er at kontakte os på mail, således at vi får afklaret, om der er tale om en reklamation?

Kan jeg sende en vare tilbage, hvis jeg har fortrudt købet? 
Ja, du kan sende din vare retur i op til 365 dage efter modtagelsen. Varen skal være ubeskadiget, i original emballage og i samme stand, som du modtog den. Når du returnerer en vare, fordi du har fortrudt købet, har du 2 muligheder:
1. Du kan gratis levere din vare retur på Kitedanmark´s lager - Tjærebyvej 30, 4000 Roskilde (åbningstider finder du på forsiden af Kitedanmark.dk)
2. Du kan sende din vare til vores lager. Fragtomkostningerne skal du selv betale. Vigtigt du vedlægger din kvittering i pakken.
2.1 Du skal downloade fortrydelsesformularen og sende den udfyldt til kundeservice@kitedanmark.dk: Download

Hvad gør jeg, hvis emballagen er beskadiget, når jeg modtager varen? 
Når du modtager din vare, skal du huske at kontrollere den for synlige skader. Hvis emballagen er beskadiget eller har andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Du kan også helt nægte at modtage varen og lade chaufføren tage den med igen.

Hvis du skal sende din ordre retur til vores lager, skal du følge guiden nedenfor:

Jeg vil gerne have min ordre byttet til et produkt, der er dyrere end det, jeg har bestilt!
Hvis du ønsker din ordre byttet til et andet, dyrere produkt, skal du returnere din oprindelige ordre til os, hvorefter du får dine penge retur. Derefter kan du afgive en ny ordre på, det ønskede produkt. 

Jeg vil gerne returnere min ordre og have mine penge retur!
Du kan fortryde dit køb helt op til 365 dage, altså 1 år! Det eneste du skal gøre er at sende din ordre retur til os i orginal indpaking og samme stand som da du modtog varen. Se ovenfor.

Min ordre er defekt!
Hvis din ordre er beskadiget eller på anden måde defekt ved modtagelse, bytter vi den gerne helt gratis. Du skal bare sende en e-mail med billede af skaden til kundeservice@kitedanmark.dk og bede om at få tilsendt en returlabel med henvisning til dit ordrenummer.

OBS. Du skal forvente, at der kan gå op til 48 timer inden, du modtager din returlabel på den e-mail, som er brugt til bestilling. 
Når du sender din ordre retur til os, er det VIGTIGT, at du angiver i skemaet på den medsendte returseddel, hvad årsagen til returneringen er og hvad der skal ske med ordren.


Returforsendelser skal sendes til:
KiteDanmark
Tjærebyvej 30
DK-4000 Roskilde
TLF. +45 27 62 22 22
kundeservice@kitedanmark.dk

 

Forsendelse og levering

Hvornår sender Kitedanmark.dk varen til mig? 
Som udgangspunkt sender Kitedanmark.dk varen den samme dag, som du afgiver din ordre. Dette gælder, hvis du afgiver din bestilling inden for normal arbejdstid.

Kan jeg afhente mine varer selv? 
Ja. Du kan hente din ordre på vores lager i Roskilde, Tjærebyvej 30 eller købe din vare i vores butik (Uplandsgade 70, 2300 Amager).

Hvad bør jeg gøre, når jeg modtager forsendelsen? 
Når du modtager dine varer, skal du huske at kontrollere dem for synlige skader.

Hvad gør jeg, hvis forsendelsen er beskadiget?
Hvis emballagen er beskadiget eller har andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere på fragtbrevet med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Du kan også helt nægte at modtage varen. Kontakt derefter Kitedanmark.dk's kundeservice på kundeservice@Kitedanmark.dk og meddel, at du har afvist varen. 
Er emballagen intakt, og du alligevel finder varen beskadiget eller defekt efter udpakning, skal du anmelde dette til GLS. Af bevismæssige årsager bedes du kontakte Kitedanmark via mail senest 24 timer efter modtagelsen af dine varer. 
Uanset om der er tale om synlige eller ikke-synlige skader, hjælper kundeservice dig med at løse problemet.

Jeg har ikke modtaget alle de varer, jeg har bestilt
Har du ikke modtaget alle dine varer, kan det skyldes at nogle af dine varer bliver sendt fra andre lagre end normalt.
Er den bestilte vare udsolgt, så vil du blive kontaktet af kundeservice med et tilbud om en anden tilsvarende vare (via opkald, sms eller mail) - Bemærk vi tilbyder altid en bedre vare end allerede bestilte vare.

 

Reparation og garanti


Hvilken type garanti har jeg hos Kitedanmark.dk?
Hvis varen eller dele af den er mangelfuld eller fejlbehæftet (fabrikations- og materialefejl), har du to års reklamationsret fra den dag, du har modtaget varen. Visse producenter yder fabriksgaranti ud over de to års reklamationsret. Du er velkommen til at kontakte Kitedanmark.dk's kundeservice på kundeservice@Kitedanmark.dk, hvis du har yderligere spørgsmål omkring garanti.

Reklamation på følgende mærker:
(Ønsker du, at din reklamation går meget hurtigere end normalt. Kan du vælge at kontakte mærket direkte)

Hvordan får jeg min vare til reparation?
Hvis du skal reklamere over en defekt vare.
- Udfyld vores reklamationsformular, sm du finder her: http://www.kitedanmark.dk/shop/reklamation
- Send en mail til Reklamation@Kitedanmark.dk med oplysninger om ordrenummer, produktnavn, serienummer (serienummer kite og kiteboard), en udførlig fejlbeskrivelse på Engelsk.
Efter at du har oprettet en reklamationssag, kontakter kundeservice dig med henblik på at få din vare sendt til service.

Hvordan kan jeg følge med i reparationen af min vare? 
Vi holder dig informeret om reparationen via e-mail. Du kan desuden skrive til Reklamation@Kitedanmark.dk, hvis du ønsker nærmere detaljer.

Kan jeg sende en vare tilbage, hvis jeg har fortrudt købet? 
Ja, du kan sende din vare retur i op til 365 dage efter modtagelsen. Varen skal være ubeskadiget, i original emballage og i samme stand, som du modtog den. Når du returnerer en vare, fordi du har fortrudt købet, har du 2 muligheder:
1. Du kan gratis levere din vare retur på Kitedanmarks lager - Tjærebyvej 30, 4000 Roskilde (åbningstider finder du på forsiden af Kitedanmark.dk)
2. Du kan sende din vare til vores lager. Fragtomkostningerne skal du selv betale. Vigtigt du vedlægger din kvittering i pakken.
 

Tilbud og kampagnepriser

Hvor finder jeg særtilbud og varer til udsalgspriser?
Hos Kitedanmark.dk bestræber vi os på at være først med nyheder og gode priser. Vi får ofte ekstra gode tilbud fra vores leverandører, og derfor opdaterer vi løbende hjemmesiden. Det betyder, at du kan finde nye tilbud på Kitedanmark.dk flere gange om dagen. Derudover informerer Kitedanmark også om varer og tilbud på facebook og nyhedsmail.

Rabat ved storkøb?
Vælg præcis det kitesurfing udstyr du synes om. Send os en mail Info@Kitedanmark.dk og modtag et uforpligtende tilbud.

Nyhedsbrev

Hvad får jeg, når jeg tilmelder mig Kitedanmark.dk's nyhedsbrev?
Du modtager vores nyhedsbrev, Kampagnetilbud, 2-4 gange om måneden. Nyhedsbrevet indeholder de bedste og mest aktuelle tilbud, tips til hverdagen, konkurrencer og inspiration og ny viden om varerne. Dine oplysninger bliver ikke videregivet til tredjemand.

Hvordan tilmelder jeg mig Kitedanmark.dk’s nyhedsbrev?
Du kan f.eks. tilmelde dig Kitedanmark.dk’s nyhedsbrev ved at deltage i vores konkurrencer. KItedanmarks nyhedsbrev holder dig opdateret med akutelle tilbud, tips & tricks til hverdagen, konkurrencer og spændende temaer. 
Du har også mulighed for at tilmelde dig Kitedanmark.dk’s nyhedsbrev på vej mod kassen, hvor du kan afkrydse feltet ved ”Jeg tilmelder mig Kitedanmark.dk’s nyhedsbrev". 
Kitedanmark.dk sender ingen mail-reklamer eller lignende uden din accept.

Hvordan afmelder jeg Kitedanmark.dk’s nyhedsbrev?
Nederst i nyhedsbrevet finder du linket "Afmeld nyhedsbrev". Når du klikker på dette link, afmelder du dig vores nyhedsbrev.

Prisgaranti

Altid den bedste pris
Hos Kitedanmark.dk bestræber vi os altid på at ha´de bedste priser. Kan du alligevel finde et bedre officielt tilbud, så matcher vi prisen.

Booking kitesurfing kursus

Hvordan booker jeg et kitesurfing kursus?
Vi samarbejder med en række af landets bedste kiteskoler. Se listen over kiteskolerne her

Hvornår afholdes næste kitekursus?
Kontakt vores samarbejdspartnere for oplysninger ang. datoer for næste ledige kursus. Se vores samarbejdspartnere her

Kan jeg lære at kitesurfe?
Ja. Vores samarbejdspartnere er håndplukkede og vi kan derfor garantere undervisning på top niveau. Derudover underviser de med det bedste og sikreste udstyr. Instruktørerne er professionelle og dygtige kitesurfere selv, hvilket giver dem den bedste forudsætning for at kunne hjælpe dig hurtigt og sikkert i gang med kitesurfing.
Mange års erfaring har bekræftet at forberedelse til kitesurfing kurset, hjælper flere op på boardet allerede første dag. Du finder forberedelse til dit kursus her. Derudover anbefaler vi, at du øver dig med en trainerkite inden kurset. Køb denne her.

Hvad skal jeg kunne inden mit kursus?
Ingenting. Men Kitedanmark.dk anbefaler du forbereder dig godt inden dit første kursus. Det kan du gøre på flere måder:
1) Køb en trainer kite og øv med den nogle uger inden dit første kursus (Køb trainer kite her)
2) Se begynderfilm: Kiteboarding.dk tilbyder gratis begynderkite film - se begynderfilm klik her. Du kan også købe en begynderdvd i shoppen - klik her