Har Kitedanmark en fysisk butik?
Ja, vi har en butik på Uplandsgade 70, 2300 Amager og Thorsvej 19 A 4100 Ringsted. Her kan du få professional vejledning og handle med Dankort og Visakort. Vi har direkte import af mange brands, derfor er der besparelser - og dem giver vi videre til dig. Butikkens åbningstider er 10-18 mandag-søndag.
Hvilken type garanti har jeg hos KiteDanmark.dk?
Hvis varen eller dele af den er mangelfuld eller fejlbehæftet (fabrikations- og materialefejl), har du to års reklamationsret fra den dag, du har modtaget varen. Du er velkommen til at kontakte KiteDanmark's kundeservice via kundeservice@kitedanmark.dk eller info@kitedanmark.dk, hvis du har yderligere spørgsmål omkring garanti.
Hvordan får jeg min vare til reparation?
Hvis du skal reklamere over en defekt vare, kan du gøre følgende:
- Udfyld denne reklamationsformular: http://www.kitedanmark.dk/shop/reklamation
- Send en mail til Reklamation@Kitedanmark.dk med oplysninger om ordrenummer, produktnavn, en udførlig fejlbeskrivelse samt billedmateriale eller videomateriale, som dokumenterer fejlen.
- Efter du har oprettet en reklamationssag, kontakter reklamationsafdelingen dig med henblik på at få din vare sendt til service.
Kan jeg sende en vare tilbage, hvis jeg har fortrudt købet?
Ja, du kan sende din vare retur i op til 365 dage efter modtagelsen. Dette gælder dog ikke større køb af varer til over 15.000 kr med special pris. Varen, du returnerer, skal være ubeskadiget, i original emballage og i samme stand, som du modtog den. Når du returnerer en vare, fordi du har fortrudt købet, har du 2 muligheder:
1. Du kan gratis levere din vare retur i vores butik på Amager, Uplandsgade 70, 2300 København S (åbningstider finder du på forsiden af Kitedanmark.dk)
2. Du kan sende din vare til vores butik Odinsvej 19 4100 Ringsted Denmark. Fragtomkostningerne skal du selv betale, medmindre du benytter dig af vores returservice, som du finder under fanen ''retur''. Det er vigtigt, at du vedlægger din kvittering i returpakken, så vi nemt kan se, hvem der skal refunderes for ordren.
Når jeg har købt en vare, hvornår bliver beløbet så trukket på min bankkonto?
Beløbet bliver først trukket fra din konto, når varen er afsendt.
Hvordan bliver min bestilling leveret?
KiteDanmark sender varer med GLS. Din bestilling bliver leveret inden for max. fire hverdage (såfremt den er på lager), men varerne bliver ofte sendt allerede samme dag, du bestiller. Du kan også vælge afhentning samme dag på vores lager.
1) Varesortiment
1.1) Hvordan finder jeg frem til en bestemt vare?
Du kan søge efter varer på flere forskellige måder. Søg efter et bestemt mærke eller varekategori ved at indtaste et søgeord i søgefeltet oppe i øvre venstre hjørne. Eller brug de direkte links til varekategorierne, der er placeret øverst på siden.
1.2) Hvordan kan jeg være sikker på, at den vare jeg ønsker at købe, er på lager?
Vi opdaterer konstant vores site. Skulle du være uheldig at komme til at bestille en udsolgt vare, bliver du kontaktet med et tilbud om en bedre vare til samme pris.
1.3) Hvorfor er Kitedanmark’s varer så billige?
Kitedanmark er primært baseret på online-handel. Derudover bestræber vi os på at importere varerne direkte fra producenten. Det giver lavere omkostninger for Kitedanmark.dk, og derfor kan vi også tilbyde varer til en lavere pris.
1.4) Hvis jeg finder en vare til en billigere pris andetsteds – retter Kitedanmark så sin pris?
Ja, vi har prisgaranti og såfremt det tilbud, du finder, er fra en butik, der leverer i Danmark og har lager i Danmark, matcher vi prisen.
2) Bestilling og betaling
2.1) Kan jeg bestille pr. mail eller telefon?
Nej. Af sikkerhedsmæssige årsager accepterer vi ikke bestillinger på mail eller telefon. Du kan ringe til vores kundeservice på +45 78 76 66 64, hvor du bliver guidet rundt i web-shoppen og kan få hjælp til at lægge varer i indkøbskurven, men du skal selv deltage aktivt i købsprocessen.
2.2) Får jeg en bekræftelse på min bestilling?
Når du har godkendt din ordre, får du automatisk en bestillingsbekræftelse tilsendt på din mail. I bestillingsbekræftelsen står der, hvilke varer du har bestilt og betalt for. Gem eller udskriv din bestillingsbekræftelse, da den samtidig gælder som garantibevis.
2.3) Hvordan følger jeg min ordrestatus?
Når din ordre er afsendt, modtager du en mail med Track & Trace-oplysninger fra GLS eller Postnord, så du kan følge pakken
2.4) Hvilke leveringsmuligheder har jeg?
Kitedanmark.dk sender varer med GLS. Du har også mulighed for at vælge afhentning af din vare i butikken i Ringsted 24 timer efter vi har modtaget din bestilling.
2.5) Hvad sker der, hvis forsendelsen bortkommer under leveringen?
KiteDanmark.dk efterlyser forsendelsen i samarbejde med GLS. Denne efterlysning tager op til 10 hverdage, og op til 60 hverdage hos PostNord og hvis pakken ikke dukker op til den tid, vil din bestilling blive ekspederet på ny.
3) Returnering og fortrydelsesret
Det første du skal gøre, når du skal sende en vare retur, er at kontakte os på mail, således at vi får afklaret, om der er tale om en reklamation?
3.1) Kan jeg sende en vare tilbage, hvis jeg har fortrudt købet?
Ja, du kan sende din vare retur i op til 365 dage efter modtagelsen. Varen skal være ubeskadiget, i original emballage og i samme stand, som da du modtog den. Når du returnerer en vare, fordi du har fortrudt købet, har du 2 muligheder:
1. Du kan gratis levere din vare retur i vores butik på Amager, Uplandsgade 70, 2300 København S eller Thorsvej 19 A, 4100 Ringsted (åbningstider finder du på forsiden af Kitedanmark.dk)
2. Du kan sende din vare til vores butik, på ovennævnte adresse. Det er vigtigt, at du vedlægger din kvittering i pakken.
Returret ved større køb
Returret ved større køb over 6000 DKK gælder nedenstående:
Ved køb over 6000 DKK anvendes den danske købelov for internethandel. Det vil sige 14 dages fuld returret ved uåbnet plombering samt produkter, der ikke er taget i brug. Ved køb over 6000 DKK har man ikke 365 dages fuld returret, som man ellers har ved alle køb på hjemmesiden.
3.2) Hvad gør jeg, hvis emballagen er beskadiget, når jeg modtager varen?
Når du modtager din vare, skal du huske at kontrollere den for synlige skader. Hvis emballagen er beskadiget eller har andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Du kan også helt nægte at modtage varen og lade chaufføren tage den med igen.
Hvis du skal sende din ordre retur til vores lager, skal du følge guiden nedenfor:
3.3) Jeg vil gerne have min ordre byttet til et produkt, der er dyrere end det, jeg har bestilt!
Hvis du ønsker, at få din ordre ombyttet til et andet, dyrere produkt, skal du returnere din oprindelige ordre til os, hvorefter du får dine penge retur. Derefter kan du afgive en ny ordre på, det ønskede produkt.
3.4) Jeg vil gerne returnere min ordre og have mine penge retur!
Du kan fortryde dit køb helt op til 365 dage, altså 1 år! Det eneste du skal gøre er at sende din ordre retur til os i orginal indpaking og samme stand som da du modtog varen. Se ovenfor.
3.5) Min ordre er defekt!
Hvis din ordre er beskadiget eller på anden måde defekt ved modtagelse, bytter vi den gerne helt gratis. Du skal bare sende en e-mail med billede af skaden til kundeservice@kitedanmark.dk og bede om at få tilsendt en returlabel med henvisning til dit ordrenummer.
Returforsendelser skal sendes til vores lager:
KiteDanmark
Odinsvej 19
4100 Ringsted
TLF. +45 78 76 66 64
kundeservice@kitedanmark.dk
4) Forsendelse og levering
4.1) Hvornår sender Kitedanmark.dk varen til mig?
Som udgangspunkt sender Kitedanmark.dk varen samme dag, som du afgiver din ordre. Dette gælder, hvis du afgiver din bestilling inden kl. 18.00 på hverdage.
4.2) Kan jeg afhente mine varer selv?
Ja. Du kan vælge at få din vare leveret ved afhentning i vores butik i RIngsted. Den vil ligge klar i butikken 24 timer efter vi har modtaget din bestilling.
4.3) Hvad bør jeg gøre, når jeg modtager forsendelsen?
Når du modtager dine varer, skal du huske at kontrollere dem for synlige skader.
4.4) Hvad gør jeg, hvis forsendelsen er beskadiget?
Hvis emballagen er beskadiget eller har andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere på fragtbrevet med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Du kan også helt nægte at modtage varen. Kontakt derefter Kitedanmark.dk's kundeservice på kundeservice@kitedanmark.dk og meddel, at du har afvist varen.
Er emballagen intakt, og du alligevel finder varen beskadiget eller defekt efter udpakning, skal du anmelde dette til GLS. Af bevismæssige årsager bedes du kontakte Kitedanmark via mail senest 24 timer efter modtagelsen af dine varer.
Uanset om der er tale om synlige eller ikke-synlige skader, hjælper kundeservice dig med at løse problemet.
4.5) Jeg har ikke modtaget alle de varer, jeg har bestilt
Har du ikke modtaget alle dine varer, kan det skyldes at nogle af dine varer bliver sendt fra andre lagre end normalt.
Er den bestilte vare udsolgt, så vil du blive kontaktet af kundeservice med et tilbud om en anden tilsvarende vare (via telefonopkald eller mail) - Bemærk vi tilbyder altid en bedre vare end allerede bestilte vare.
5) Reparation og garanti
5.1) Hvilken type garanti har jeg hos Kitedanmark.dk?
Hvis varen eller dele af den er mangelfuld eller fejlbehæftet (fabrikations- og materialefejl), har du to års reklamationsret fra den dag, du har modtaget varen. Visse producenter yder fabriksgaranti ud over de to års reklamationsret. Du er velkommen til at kontakte Kitedanmark.dk's kundeservice på kundeservice@Kitedanmark.dk, hvis du har yderligere spørgsmål omkring garanti.
5.2) Reklamation på følgende mærker:
Såfremt du ønsker, at din reklamation går meget hurtigere end normalt, kan du vælge at kontakte producenten direkte.
5.3) Hvordan får jeg min vare til reparation?
Hvis du skal reklamere over en defekt vare.
- Udfyld vores reklamationsformular, som du finder her: https://www.kitedanmark.dk/complaint-rma/
- Send en mail til reklamation@kitedanmark.dk med oplysninger om ordrenummer, produktnavn, serienummer (serienummer kite og kiteboard), dokumentation i form af billeder eller video.
Efter du har oprettet en reklamationssag, kontakter kundeservice dig med henblik på at få din vare sendt til service.
5.4) Hvordan kan jeg følge med i reparationen af min vare?
Vi holder dig informeret om reparationen via e-mail. Du kan desuden skrive til reklamation@Kitedanmark.dk, hvis du ønsker nærmere detaljer.
5.5) Kan jeg sende en vare tilbage, hvis jeg har fortrudt købet?
Ja, du kan sende din vare retur i op til 365 dage efter modtagelsen. Varen skal være ubeskadiget, i original emballage og i samme stand, som da du modtog den. Når du returnerer en vare, fordi du har fortrudt købet, har du 2 muligheder:
1. Du kan gratis levere din vare retur i vores butik på Amager, Uplandsgade 70, 2300 København S (åbningstider finder du på forsiden af Kitedanmark.dk).
2. Du kan også sende din vare retur til vores butik (samme adresse som førnævnte). Fragtomkostningerne skal du selv betale, medmindre du benytter dig af vores returservice. Den læser du mere om under fanen ''retur'' eller ved at kontakte kundeservice pr. telefon eller E-mail. Det er vigtigt, at du vedlægger din kvittering i pakken, så vi kan finde frem til dig og give dig dine penge retur.
6) Tilbud og kampagnepriser
6.1) Hvor finder jeg særtilbud og varer til udsalgspriser?
Hos Kitedanmark.dk bestræber vi os på at være først med nyheder og gode priser. Vi får ofte ekstra gode tilbud fra vores leverandører, og derfor opdaterer vi løbende hjemmesiden. Det betyder, at du kan finde nye tilbud på Kitedanmark.dk flere gange om dagen. Derudover informerer Kitedanmark også om varer og tilbud på Facebook og via nyhedsmail.
6.2) Rabat ved storkøb?
Vælg præcis det kitesurfingudstyr, du synes om. Send en mail til info@Kitedanmark.dk og modtag et uforpligtende tilbud.
7) Nyhedsbrev
7.1) Hvad får jeg, når jeg tilmelder mig Kitedanmark.dk's nyhedsbrev?
Du modtager vores nyhedsbrev, Kampagnetilbud, 2-4 gange om måneden. Nyhedsbrevet indeholder de bedste og mest aktuelle tilbud, tips til hverdagen, konkurrencer og inspiration og ny viden om varerne. Dine oplysninger bliver ikke videregivet til tredjemand.
7.2) Hvordan tilmelder jeg mig Kitedanmark.dk’s nyhedsbrev?
Du kan eksempelvis tilmelde dig Kitedanmark.dk’s nyhedsbrev ved at deltage i vores konkurrencer. KItedanmarks nyhedsbrev holder dig opdateret med akutelle tilbud, tips & tricks til hverdagen, konkurrencer og spændende temaer.
Du har også mulighed for at tilmelde dig Kitedanmark.dk’s nyhedsbrev, når du skal til at betale, hvor du kan afkrydse feltet ved ”Jeg tilmelder mig Kitedanmark.dk’s nyhedsbrev".
Kitedanmark.dk sender ingen mail-reklamer eller lignende uden din accept.
7.3) Hvordan afmelder jeg Kitedanmark.dk’s nyhedsbrev?
Nederst i nyhedsbrevet finder du linket "Afmeld nyhedsbrev". Når du klikker på dette link, afmelder du dig vores nyhedsbrev.
8) Prisgaranti
8.1) Altid den bedste pris
Hos Kitedanmark.dk bestræber vi os altid på at have de bedste priser. Kan du alligevel finde det samme produkt til en bedre pris hos en butik, der leverer i Danmark og har lager i Danmark, så matcher vi prisen.